Je nákup pojištění přes internet výhoda nebo past na klienta?

Pokrok člověk nezastaví a nákup pojištění přes internet se stává součástí našeho života. Jaké výhody či nevýhody má nákup pojištění přes internet.

Tak jako většina činností, tak i nákup pojištění – chcete-li zřízení pojistné smlouvy, je silně ovlivněno lidským chováním a přemýšlením.

Na trhu najdete tři hlavní prodejní kanály pojistných produktů: makléři, pobočky jednotlivých pojišťoven a internet.

Dnes se zaměříme na internet.

Jakékoliv šíření nebo kopírovaní tohoto textu, či jeho částí bez
uvedeného zdroje: www.radekdoubek.cz je zakázáno a není povoleno

Jaké výhody má internet?

Nepopíratelnou výhodou nákupu pojištění přes internet je : rychlost a komfort. To nikdo asi nebude zpochybňovat.

Klient si nakliká během 5ti-10ti min co potřebuje a obratem mu do emailu přijde smlouva, kterou klient zaplatí a je funkční.

Otázkou je zda-li klient ví co potřebuje. Jedno z hlavních měřítek, které má, je cena. A internetové srovnávače přesně toto ví a přesně tudy útočí na klienty.

 Kolik znáte reklamních sloganů, kdy se útočí na peněženku klienta? Mě nejvíce zaujal slogan: do dvou minut máte lepší ale i levnější smlouvu – ano do dvou minut! Umíte si představit, že někdo si za dvě minuty prostuduje Vaši pojistnou smlouvu a aniž bez toho, že by se zeptal, co vlastně chcete, co se u Vás změnilo, upravilo, Vám nabídne lepší smlouvu?

JSOU SROVNÁVAČE, KTERÉ TO DOKONCE STIHNOU I BĚHEM MINUTY. viz níže.

Já když navrhuji pojistnou ochranu pro klienta např. na rodinný dům potřebuji min 0,5h a více.

ČLÁNEK POKRAČUJE NÍŽE.

A zde začínají nevýhody!

Je velmi složité zbavit člověka svépravnosti, ale člověk to dělá sám a dobrovolně, protože v touze za co nejnižším pojistným padá do pasti. Zaplacením pojistného souhlasíte s pojistnými podmínkami a skladbou pojistné smlouvy. A jste si jisti, že přesně toto chcete?

Víte proč lidé platí výluky?  Protože je chtějí platit!

Jaké jsou tedy největší nevýhody internetu?

  • Klient neví za co platí – jaké výluky, na co se pojistka vztahuje a na co ne. Zda-li jsou limity dostatečné (např. u pojištění nemovitostí hrozí podpojištění ). Ale jedno ví bezpečně: ušetřil jsem.
  • Klient je plně zodpovědný za to, co si „naklikal“. Veškerá odpovědnost jde za klientem. Klient je plně seznámen s pojistnými podmínkami a s výlukami.
  • Klient nemůže vědět zda-li má rizika, která opravdu chce (např. u cestovního pojištění se často zapomíná na odpovědnost )
  • Klient neví na co rizika jsou, jak je použít a k čemu slouží. např.viz zde
  • Často si klient ani nevšimne, že má nižší limity na  rizika, nebo riziko se ztratilo zcela (např. čelní sklo nebo všechny skla u vozidla limit 10.000Kč nebo jen 5.000Kč )
  • Klient zapomíná na spoluúčast ( 5%, 10%, 30% )
  • …. a myslím že by se dalo psát dále.

Za mě osobně je velká nevýhoda internetu: chybí osobní kontakt. 

Viděl jsem jednu diskusi u internetového srovnávače, kde se potenciální klient ptal, „proč při kalkulaci na povinné ručení potřebuje internetový srovnávač adresu bydliště“.

Odpověď byla: “ je to součásti smlouvy“  – to je ale špatná odpověď! Klient přece smlouvu ještě neuzavírá, chce jen vědět cenu.

A i když se do podobných diskusí nezapojuji, tak ve mně “ bouchly saze “  a správnou odpověď jsem do diskuze napsal.

Kdo mi napíše správnou odpověď?……………………….

ZÁVĚR.

Není řečeno, že se na internetu neprodávají kvalitní pojistné produkty, ale tím, že jedním z hlavních měřítek je cena, tak většinou si klient přikoupí i výluky – zajíce v pytli. ( často více zajíců v jednom pytli )

Mějte na paměti, že pojistná smlouva Vás má ochránit před nenadálými životními situacemi a pomoci Vám uhradit případné škody. Škody, které jdou často do miliónů korun.

Pokud jste si koupili pojistku přes internet a nevíte přesně jaké výluky se ve Vaši smlouvě ukrývají, můžete mě kontaktovat. Raději konat, než být překvapen.

Přeji Vám krásný den bez pojistných událostí.

Váš osobní pojistný poradce

Doubek Radek

Jakékoliv šíření nebo kopírovaní tohoto textu, či jeho částí bez
uvedeného zdroje: www.radekdoubek.cz je zakázáno a není povoleno

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *